4 Ocak 2010 Pazartesi

Elif Şafak & Eyüp Can

Elif Şafak'ın eşinin adı Eyüp Can. Kendisi Referans gazetesi genel yayın yönetmeni. Daha önce de Zaman gazetesinde çalışıyordu. Amerika'daki bir cemaat lideriyle yaptığı roportajlarla tanınıyor genelde. Bildiğiniz gibi Elif Şafak da Habertürk'e geçmeden önce Zaman'da yazıyordu.
Kendisi beş kız kardeş arasında büyümüş, O yüzden kadın dünyasına yabancı değilim diyor. Eyüp Can'ın ağzından evlilikleri nasıl acaba:


''Aramızda, aynı evde olalım ve şu rol tanımının içine sen gir, bu rol tanımının içine ben gireyim gibi bir ilişki başından beri yoktu. Ama iki yıl arayla iki çocuk, esas olarak annenin omuzlarına binen bir yük. Erkek ne kadar paylaşımcı, ne kadar destek olsa da yapabileceği en fazla o. Ben bir erkek olarak kadının yaşadığı serüveni çoğu zaman gözlerim açılarak ve şaşırarak izliyorum çünkü onu inanılmaz derecede değiştiriyor. Bir de bu anne Elif'in durumundaki gibi yazarlık, göçebelik gibi kişilik özelliklerine sahipse çok daha zorlu ve sancılı geçiyor. O yüzden Siyah Süt çıktı, şimdi ikinci kitap mı gelecek diye espri yapılıyor ama öyle değil. Yazı çok içgüdüsel bir şey, çocuğunuz orada sizden bir şey beklerken yazdığınız romanın karakterleri sizden başka türlü bir beslenme, ilgi, emek bekliyor. Üç ya da dört yıl önce tanıdığım Elif'i bugünkü haliyle gözümün önüne getirebilir miydim, hiç ihtimal vermezdim. Beni bile şaşırtacak bir performansla anneliği, hayatta esas yaptığı işlerden vazgeçmeden yürütmesi bende hayranlık uyandırıyor.''

Elif Şafak Siyah Süt'ü yazarken Eyüp Bey askerdeymiş, o yüzden bu sürece tanık olamamış. Kimbilir Şafak'ın yanında olsaydı belki de Siyah Süt ortaya çıkmazdı..

Peki Elif Şafak'ın Siyah Süt'te kendi mahremini anlatması rahatsız etmemiş miydi kocasını? Sonuçta Türk toplumunda böyle bir kitap yazmak cesaret ister. Şöyle diyor kendisi:
''Hiç zorlanmadım çünkü onunla kurduğumuz ilişkiye güvendim. Mahremiyetin sınırlarının nerede bitip nerede başladığı herkesin kendi karar verdiği bir şey. Beni çok iyi tanıyan, sevdiğim bir insan var, onunla benim ortak bir mahrem alanımız ve mahrem tanımımız var. Elif o kitabı yazarken kendisiyle ilgili hiç girmediği hesaplaşmalara giriyor. O cesareti kendisi için göstermiş birisinin eşi olduğum için benim de ondan bağımsız, uzak kalmam söz konusu olamazdı. Bu konuda hiç tereddüdüm olmadı, hatta destekledim. 'Bu dönemi yaşarken ben de varım, sonuna kadar özgürsün' dedim.''

Elif Şafak bu kadar anlayışlı bir kocası olduğu için çok şanslı. Yalnız ailece çalıştıkları yerler ve hayata karşı duruşları arasında biraz tezatlık var gibi geldi bana ama neyse:)

1 yorum:

  1. paylaşım için teşekkürler, oldukça bilgi edindik, sitemiz modüler kabin olarak çalışmalarınızda başarılar.

    YanıtlaSil